Autógyártás

Az "Intermeccanica Puch 7oo GT"

Image

Amikor Frank Reisner a Magyar származású autómérnök 1959-ben, Torinóban megalapította cégét, melyet Intermeccanica néven jegyeztek be és beszállítási lehetőségeket keresett a világ autógyáraihoz alkatrészeivel, már saját jármű létrehozásán gondolkodott, így jött létre a Formel Junior versenyautó.


A tehetséges  és tenni akaró embereknek szerencse is kíséri életét, mert különben, miért találkozott volna Reisner úr Johann Puch-al (Puch János) a gyáralapító Puch unokaöccsével, aki abban az időben a Steyr-Puch versenycsapatát vezette és természetesen erős szálakkal kötődött Magyarországhoz.  

Így mi sem volt egyértelműbb, hogy a Fiat kapcsolat lehetőségeit felhasználva egy apró de ütőképes sportkocsi megtervezését és elkészítését  vegyék a fejükbe. Puch János szállította Graz-ból az erőátvitelt a motort és a fékeket, a Fiat adta a padlólemezt, melyet az Intermeccanica tervei alapján öltöztettek fel. Ebből lett a legenda melyet "Intermeccanica Puch 7oo GT" néven ismert meg a sportautó kedvelők népes tábora. 

196o-ban már elkészültek az első darabok, sőt 1961-ben a Nürburgringen kategória győzelmet aratott a kis coupé, mely elsősorban súlyának és kiváló súlyelosztásának, apró de erős boxer motorjának köszönhette a sikerét. Nagyszerű ötlet volt tehát az aluminium karosszéria  melyet szívesen repített a 643 köbcentis boxermotor, ami kb, 4o lóerőt teljesített és így a kocsi a sebességváltó áttételezésétől függően 145-16o km/h sebességre volt képes. Az, hogy miért maradt abba a gyártás a sikerek ellenére, összetett dolog. Nem volt olcsó autó és túl jó is volt, ami sértett bizonyos érdekeket, mindenesetre ma is vitatott az elkészített kocsik darabszáma, hol 14 darab, hol 21 darab, legyártásával számolnak.
 
Legutolsó -nem hivatalos - értesülésem szerint 3-4 regisztrált IMP van a világban, mely kiállításokon vagy versenyeken vesz részt. 

Ami nagyszerű az sosem vész el és ez igaz az IMP-re is mivel Gajdos István és társai lehetőséget kaptak Puch János és Frank Reisner uraktól, hogy a kocsi gyártását kis sorozatban újra elkezdhessék. 

Az itt látható autó már a második munka és ezek a sorok is azért kerültek papírra, hogy örömünket megosszuk, hogy az IMP a fényező műhelybe indul, nem rejtve véka alá, hogy másik két karosszéria már előkészített stádiumban várja a megrendelőket.

Képek a Steyr-Puch IMP 700 GT gyártási folyamatáról

Gajdos Racing Team Hungary Kft.
Székhely:
1196 Budapest,
Rákóczi utca 129. Fsz. 3.

Szerviz és műhely

1164 Budapest,
Décsi József utca 1.
Tel.: +36 20 259 9155
Nyitva: H - P: 08:00 - 16:00

Tartalom

Információk